Охорона праці в офісі

охрана труда в офисе

Охорона праці є важливою системою норм і заходів, дотримання яких дозволяє зберегти як життя, так і здоров’я працівників під час виконання ними своїх обов’язків. Охорона праці в офісі складається з юридичних норм і правил безпеки, частина з яких диктується державою, а частина розробляється безпосередньо на підприємстві. Вважається, що в офісах не буває несприятливих умов праці. Це не вірно. На здоров’я людей в офісному приміщенні можуть впливати різні шкідливі і небезпечні фактори:

1. Найпоширеніший небезпечний фактор – електричний струм. Він небезпечний своєю всюдисутністю і неможливістю його ідентифікації до моменту отримання травми.

2. Важливим є питання освітленості робочого місця. Особливо – для персоналу, який проводить більшу частину свого робочого часу біля комп’ютера.

3. Не менш важливим питанням для забезпечення безпеки в офісі є дотримання правил пожежної безпеки. Потрібно не тільки навчити персонал грамотно поводитися з побутовою та офісною електротехнікою, а й організовувати тренінги з протипожежної евакуації з включенням систем оповіщення про початок пожежі. Володіючи всіма цими знаннями і навичками, можна за короткий термін виявити джерело пожежі і перешкодити його подальшому розповсюдженню.

4. Евакуаційні тренінги, досконале знання шляхів для аварійного виходу в непередбачених складних ситуаціях – запорука протипожежної безпеки офісу. Найбільший відсоток смертей під час пожежі пов’язаний з панікою і отруєнням чадним газом через неможливість знайти вихід з офісу.

У комплексі всі ці заходи і є нічим іншим як – охорона праці офісним персоналом.

Основні аксіоми, про які повинен пам’ятати кожен працівник

Окрім дотримання протипожежних норм потрібно намагатися проводити санітарно – гігієнічні заходи з охорони праці для службовців в офісі. Приміщення офісу повинно двічі на день піддаватися вологому прибиранню. Один раз в сім днів необхідно виконувати вологе прибирання із засобом дезінфекції для очищення поверхонь від бактерій, особливо, при щоденному відвідуванні офісу великою кількістю клієнтів, постачальників, персоналу.

 

Приміщення офісу повинно двічі на день піддаватися вологому прибиранню!

 

Розташування робочих місць повинно бути виконано правильно, згідно санітарних норм (СНіП) і будівельних норм (ДБН). Проходи між столами слід робити досить широкими для зменшення можливості травмування на робочому місці.

Батареї опалювальні, водопровідні труби, кабелі повинні бути надійно заховані від вільного доступу до них персоналу. У кожному офісі повинна бути аптечка з препаратами для надання першої медичної допомоги, а також вогнегасники з нормальним терміном придатності.

Основні інструкції для офісних працівників.

Керівник робіт або керуючий повинні проводити для персоналу під час прийняття на роботу первинний інструктаж на робочому місці. Кожен співробітник повинен знати:

1. Перелік шкідливих та небезпечних факторів, які будуть впливати на нього під час виконання роботи;

2. Правила безпеки на своєму робочому місці;

3. Правила користування вогнегасниками;

4. Інструкції до обладнання, яке використовується.

Види інструктажів в офісі

Первинний і повторний інструктаж для працівників офісу проводить керівник працівника. Інструктаж буває вступним (проводиться під час приймання на роботу), первинним, повторним, позаплановим (застосовується при змінах в правилах) і цільовим (при направленні працівника на роботу, не пов’язану з його основною діяльністю).

Після проведення інструктажу проводиться усне опитування людини, що інструктується, перевіряються отримані ним знання. Персонал, який не має відношення до обслуговування механізмів, ремонту обладнання, а також не використовує електроінструмент може бути звільнений від проведення повторного інструктажу з охорони праці спеціальним наказом по підприємству.

Вверх